Övernattningslokal
Hushåll i vår förening har möjlighet att hyra en möblerad övernattningslokal med tillhörande wc och dusch för att kunna inkvartera gäster som är på tillfälligt besök.
Priset för att hyra är 200 kr per dygn ( dygn = kl. 15 på bokningsdag till kl. 14 efterföljande dag )
Städning ingår inte, det är det hushåll som hyr som ansvarar för att rummet är städat när gästerna lämnar det.
Nyckel till lokalen och wc:n (två uppsättningar) kommer att ligga i servicenyckeltuben i dörren till övernattningslokalen som boende i föreningen med sin portnyckel kan öppna för att hämta och lämna nycklar åt sina gäster.
Bokning
Bokning av lokalen sker via listan som är uppsatt på dörren till övernattningslokalen.
Den tidigare bokningstjänsten (HomePal) som användes har lagts ned.
Betalning
För betalning, ladda ner denna avi och följ anvisningen i dokumentet.
Rummets utrustning
• Säng med plats för två personer
• Två extrabäddar i form av fällsängar
• Fyra kuddar och täcken av syntetmaterial
• Bord och stolar
• Badrum med WC och dusch
• Städutrustning
Regler för bokning
• Endast hushåll i Brf Kogaren 1 kan boka rummet (d v s det är ej besökande gäst som bokar)
• Varje hushåll i föreningen får boka rummet max 7 nätter i rad.
• Bokning får göras max 6 månader i förväg.
• Endast en bokning får göras per hushåll åt gången. Ny bokning får göras när föregående bokning är avslutad.
• Bokningen startar kl 15.00 och nyckeln skall vara åter senast kl 14.00 den sista dagen.
• Betalning sker i efterskott via inbetalningsavi som ladds ner från hemsidan. Hushållet fyller i namn, datum, antal nätter och summa. Inbetalning görs direkt av hushållet till föreningens bankgiro eller bankkanto. Inbetalningsavin läggs i föreningens brevlåda i port 50. Styrelsen vidarebefordrar sedan avin som bokföringsunderlag till föreningens ekonomiska förvaltare.
• Betalningen ska göras inom 7 dagar efter hyrtidens slut.
• På förekommen anledning får man betala en extra avgift på 300 kr om man är sen att återlämna nyckeln eller om städningen är undermåligt utförd.
• Eventuell avbokning bör ske så snart som möjligt med hänsyn till andra boendes möjlighet att boka. Dock måste avbokning ske minst 1 dygn före den första bokade dagen. Sker avbokning senare får man betala för hela den bokade perioden.
För allas trevnad gäller följande
• Rummet är avsett att användas som övernattningslokal för besökande till hushåll i föreningen, samt som mötesplats vid föreningens årsstämmor och vid styrelsemöten.
• Det är ej tillåtet att boka och/eller använda lokalen för fest eller kalas.
• Hushållet som hyr lägenheten ansvarar för dess skick och iordningställande.
• Rökning är inte tillåten i rummet.
• Djur får ej vistas i rummet p g a allergirisk.
• Besökande gäster måste alltid ta med sig och använda lakan, påslakan, örngott och handduk.
• Normal hänsyn skall visas så att grannar och andra inte blir störda. Samma ordningsregler som gäller för boende gäller även gäster i övernattningslokalen.
• Fönster skall vara stängda när ingen vistas i övernattningslokalen.
• Föreningen ansvarar ej för värdesaker i övernattningslokalen eller i tillhörande toalettutrymme.
• Vid förlorad nyckel debiteras hushållet för låsbyte. Nyckeln anses förlorad om nyckeln inte återlämnats inom 24 timmar efter hyrtidens slut (om ej annat är överenskommet).
• Vid vistelsens slut ska sopor slängas, wc-/duschrum städas, golv dammsugas, sopas och våttorkas, sängkläder läggas i lådorna under sängen och överkast och prydnadskuddar ska läggas åter.
Vid frågor eller synpunkter, kontakta styrelsen via hemsidan eller styrelsen@kogaren1.se