Övernattningslokal

Övernattningslokal

Hushåll i vår förening har möjlighet att hyra en möblerad övernattningslokal med tillhörande wc och dusch för att kunna inkvartera gäster som är på tillfälligt besök.

Priset för att hyra är 200 kr per dygn ( dygn = kl. 15 på bokningsdag till kl. 14 efterföljande dag )

Städning ingår inte, det är det hushåll som hyr som ansvarar för att rummet är städat när gästerna lämnar det.

Nyckel till lokalen och wc:n (två uppsättningar) kommer att ligga i servicenyckeltuben i dörren till övernattningslokalen som boende i föreningen med sin portnyckel kan öppna för att hämta och lämna nycklar åt sina gäster.

Betalning

För betalning, ladda ner denna avi och följ anvisningen i dokumentet.

Rummets utrustning

• Säng med plats för två personer
• Två extrabäddar i form av fällsängar
• Fyra kuddar och täcken av syntetmaterial
• Bord och stolar
• Badrum med WC och dusch
• Toalettpapper, handtvål, rengöringsmedel och städutrustning

Bokning

Bokning av lokalen sker via tjänsten HomePal:

Bokning görs digitalt antingen via webben eller appen som enkelt laddas ner på App Store eller Google Play, sök på HomePal. För att registrera sig som användare, följ de 5 stegen nedan och ladda därefter ner appen och logga in.

  1. Gå till app.homepal.se eller ladda ner appen
  2. Klicka på SKAPA KONTO.
  3. I översta fältet fyller du i din lägenhetskod – den kod som hör till respektive lägenhet finns på utskicket som kom i brevlådan under sommaren 2019.
  4. Fyll i resten av uppgifterna och tryck på SKAPA KONTO.
  5. Du är nu inloggad. Lycka till!

Regler för bokning

• Endast hushåll i Brf Kogaren 1 kan boka rummet (d v s det är ej besökande gäst som bokar)
• Varje hushåll i föreningen får boka rummet max 7 nätter i rad.
• Bokning får göras max 6 månader i förväg.
• Endast en bokning får göras per hushåll åt gången. Ny bokning får göras när föregående bokning är avslutad.

• Bokningen startar kl 15.00 och nyckeln skall vara åter senast kl 14.00 den sista dagen.
• Betalning sker i efterskott via avi från styrelsen där hushållet själv fyller i namn, datum och summa. Inbetalning sker direkt till föreningens bankgironummer och styrelsen vidarebefordrar avin till föreningens ekonomiska förvaltare som underlag för bokföring.
• På förekommen anledning får man betala en extra avgift på 300 kr om man är sen att återlämna nyckeln eller om städningen är undermåligt utförd.
• Eventuell avbokning bör ske så snart som möjligt med hänsyn till andra boendes möjlighet att boka. Dock måste avbokning ske minst 1 dygn före den första bokade dagen. Sker avbokning senare får man betala för hela den bokade perioden.

För allas trevnad gäller följande

• Rummet är avsett att användas som övernattningslokal för besökande till hushåll i föreningen, samt som mötesplats vid föreningens årsstämmor och vid styrelsemöten.
• Det är ej tillåtet att boka och/eller använda lokalen för fest eller kalas.
• Hushållet som hyr lägenheten ansvarar för dess skick och iordningställande.
• Rökning är inte tillåten i rummet.
• Djur får ej vistas i rummet p g a allergirisk.
• Besökande gäster måste alltid ta med sig och använda lakan, påslakan, örngott och handduk.
• Normal hänsyn skall visas så att grannar och andra inte blir störda. Samma ordningsregler som gäller för boende gäller även gäster i övernattningslokalen.
• Fönster skall vara stängda när ingen vistas i övernattningslokalen.
• Föreningen ansvarar ej för värdesaker i övernattningslokalen eller i tillhörande toalettutrymme.
• Vid förlorad nyckel debiteras hushållet för låsbyte. Nyckeln anses förlorad om nyckeln inte återlämnats inom 24 timmar efter hyrtidens slut (om ej annat är överenskommet).
• Vid vistelsens slut ska sopor slängas, wc-/duschrum städas, golv dammsugas och sopas, sängkläder läggas i lådorna under sängen och överkast och prydnadskuddar ska läggas åter.

Vid frågor eller synpunkter, kontakta styrelsen via hemsidan eller styrelsen@kogaren1.se